lördag 19 november 2011

Fuskfotografering

Som jag tidigare skrev har jag köpt små träd som jag kan ha i bakgrunden då jag fotograferar. Med detta uppstod ett problem nämligen det att amigurumin som jag fotograferar inte kan stå lutad mot väggen. Och i det här fallet handlade det om Fletcher och han kan inte stå själv. Jag kom på världens enklaste lösning, som jag inte förstår hur jag aldrig tänkt på tidigare. Jag satte knappnålar i fötterna på honom! Hur enkelt är inte det! Två stycken per fot och så stod han fint. Man får passa sig så att inte nålarna blir synliga då man fotograferar bara.Ha en fin lördag!

3 kommentarer:

  1. Smart - jag har använt ståltråd några gånger ;)

    SvaraRadera
  2. man får vara lite voodo artist för att få till det, ha det gott mvh sunnasblogg

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails