fredag 25 februari 2011

Plast fynd /Plastic find

Förra veckan då jag var på loppis hittade jag två stora påsar med plastband som man kan väva mattor med. Jag gick först förbi men efter en stund gick jag tillbaka och satte dem i min korg. Man kan ju även virka med dem tänkte jag!

Last week when I was at the flea market I found two big bags with plastic ribbon that you can make rugs out of. I picked them up and thought naaw I don't need these. After a while I went back and bought them anyway. I thought i could crochet with them.

Början till en matta.

I've started crocheting a rug.



Ber om ursökt för den dåliga bildkvaliteten. Jag har bara min lilla digitalkamera att fota med för tillfället...

Sorry for the crappy pics. I just have my digital camera here with me right now...

7 kommentarer:

  1. Hej där!! Virkar själv lite med plastband!
    Banden kan vara lite besvärliga att virka med och ett bra tips är att lägga bandrullen i en plastpåse med potatismjöl och knyta åt. När du virkat klart är det bara att skölja bort. Prova gärna!

    Lycka till med mattan!!

    SvaraRadera
  2. Min mormor virkade alltid badrumsmattor av såna band, härligt minne jag fick tillbaka

    SvaraRadera
  3. Oj, ett sånt fynd skulle jag gärna göra också! Har aldrig vävt av plastband men skulle vilja prova. Och det blir ju hur fint som helst att virka av dem också, farmor och mamma hade såna mattor förr!

    SvaraRadera
  4. Verkligen ett fynd! De är ju jätteroliga att virka mattor i och dessutom dyra att köpa nya. Härliga pastelliga färger du fick tag på!

    SvaraRadera
  5. Jag virkar med matt-trasor, från Second-hand

    SvaraRadera
  6. Vad fiffigt, har provat virka av plastpåsar men det var lite bökigt. Mattan blir nog super läcker när den är färdig :)

    SvaraRadera
  7. snyg1har börjat på en till toan, en liten bara,kan du sätta upp mönster till denna?

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails