torsdag 16 december 2010

Hexagoner / Hexagons

Oj, bloggen har visst ignorerats en hel månad! Fy så tråkigt. Jag har varit så upptagen med både studier, julmarknader och hösttrötthet så det har varken blivit speciellt mycket virkat eller bloggat.

Jag har också haft en liten inspirations svacka speciellt då det gäller virkade djur. Just nu är det mest accessoarer och rutor i olika slag och former som inspirerar mig.

Här är mitt första arbete med hexagoner. De är virkade i ekologiskt bomull och är väldigt mjuka och sköna. Vad det skall bli av detta tänker jag dock inte avslöja i detta skede...

Ooops, I have ignored my blog for a whole month! That is so sad. I've been busy with studies, craft fairs and just being tired because of the darkness. There has also been a serious lack of inspiration for crocheting and blogging.

I'm not interested at all in crocheting creatures at the moment but I'm crocheting a lot of accessories and squares.


This is my first attempt to crochet hexagons. It is so much fun but not as fast as granny squares. These are crocheted in a super soft eco cotton yarn. I will not tell you what it is going to be just yet. You'll have to wait and see...

2 kommentarer:

  1. Va fina hexagoner! Såna får jag nog lära mig att göra. Och härliga färger tillsammans. Undrar vad det blir. En filt kanske?

    SvaraRadera
  2. i love this! gorgeous colors!

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails