onsdag 16 juni 2010

Draken Daniel / Daniel the dragon

En liten drake har sett dagens ljus! Han är egentligen inte så liten utan rätt stor :). Kul att se att mitt mönster även fungerar att virka med ett tjockare garn utan att proportionerna helt försvinner. Visst lite rund är han väl... Annars ser han ju lite gladare ut än vad mina amigurumin brukar göra :)

I have crocheted a new little dragon. He is actually quite big! It is great to see that it is possible to crochet my dragon with a thicker yarn without the messing up the proportions of the dragon. Well he is a bit chubby but other than that. And he is much more happier tan my amigurumis usually are :)
Mönstre hittar du här och Daniel hittar du i min shop.

The pattern is available here and Daniel here.

3 kommentarer:

  1. han är så söt <3 Jag har köpt mönstret av dig tidigare (rekommenderar det varmt förresten!) och gjort en liten blå drak kille efter det, har fått många gulliga kommentarer om honom =D Nu blev jag sugen på att testa i ett tjockare garn...Ytterligare ett projekt till (den milslånga) projektlistan :P

    SvaraRadera
  2. Den är ju så underbart söt den där filuren.

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails