måndag 7 september 2009

Halsduk

En halsduk har jag virkat färdig under veckoslutet. Mönstret kommer från Lion Brand och heter Medallion motif Scarf. Här hittar du Lion Brand. Man måste vara medlem för att se deras mönster (det är gratis att bli medlem där) men där finns en hel del fint så jag rekommenderar att kika in där ifall ni inte redan hittat dit. Där finns också lite amigurumin. Jag virkade halsduken i ett mycket tunnare garn så mina medaljonger är mindre än i mönstret. Jag brukar sällan virka halsdukar det är så enformigt men den här var riktigt rolig att virka faktiskt.


En medaljong.
Halsduken kunde nog ha blivit finare med lite olika färger. Men jag började virka på den på Åland och hade bara en färgs nystan med mig.

Annars hade vi ett härligt veckoslut i skärgården. Vi sprang 15km (två veckor till halvmaraton!!), gick i skogen (sambon, jag, mamma och pappa) och plockade en hel massa lingon (ca 7 liter), vi fick de lingon mamma och pappa plockade så frysen är fylld!

Jag ska bege mig iväg på föreläsning. Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Härlig halsduk - färgen var perfekt (matchar mina ytterkläder)!

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails