söndag 16 augusti 2009

Förändringar på bloggen

Jag har länge tänkt göra en egen header (bilden högst upp på sidan där bloggens namn finns) men inte kommit mig för förrän nu. Den jag hade tidigare med garnnystanet hade jag visserligen också gjort själv men bilden var inte min egen, dock en copyright-fri sådan. Helt nöjd blev jag inte med den nya headern men den får duga för en tid framöver (ska fixa så den inte är utanför ramen så det ser lite bättre ut också). Så har jag gått och bytt namn på hela bloggen! Så nu heter bloggen Sofia-Sobeide. Orsaken till att jag har bytt namn på bloggen är att jag nu har skaffat mig ett Etsy konto och jag tycker kanske inte riktigt att Sofias värld är ett så passande namn. För några år sedan hade jag en blogg som hette just Sofias värld men den handlade mer om mitt privatliv. Den här bloggen handlar ju om den kreativa delen av mitt liv. Sobeide var ett namn som jag hittade då jag gjorde ett litet släktträd i högstadiet. Jag tycker det är lite annorlunda och ganska fint namn så jag tyckte Sofia-Sobeide blir ett bra namn på min etsy-shop och på bloggen.

Notera att adressen till min blogg ändå ännu är http://safiasvarld.blogspot.com . Jag kunde inte ändra adressen för då skulle ju inga länkar hit fungera. Min nya bakgrund är från Hot bliggity blog, tyvärr är jag inte så datorkunnig att jag kan göra en egen bakgrund än.

Bloggens makeover är resultatet av en söndag utan så mycket annat att göra:). Det är ju inte riktigt färdigt än (min shop ska få annat namn och adress och som sagt headern ska fixas lite), men vad tycker ni om förändringen?

Själv så måste jag nog säga att det iallafall är lite mer speciellt och lite mer jag än tidigare.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är superfint!
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen din nya header! Gulligt med den stora kattnosen och ögonen!!
    Kram

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails