fredag 5 juni 2009

Skor skor

Ja just nu har det blivit en hel del babyskor här på bloggen. Här är ännu ett par. Dessa har legat halvfärdiga ganska länge och det var ganska så mycket jobb för ett så litet projekt. Mycket är sytt för hand på dem. Tror inte det blir fler skor av detta mönster om jag inte hittar på nåt bra sätt att sy dem på maskin. Som foder har jag använt ett svart tyg och de knäpps fast med en tryckknapp i sidan. Mönstret kommer från Catherine Worams bok "Gåvor till barnet: 30 enkla gåvor att göra själv"

Min babytunika blev jag nästan glar med men så hände det som alltid händer... garnet tog slut. Det är ett garn som inte säljs längre men min mamma har en hel del av det hemma så jag får virka den klar då jag får mer garn.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails